Скарбничка вихователя

 

Скарбничка вихователя


Ігра з ручками і пальчиками:

Тосі, тосі, тосі,

Де ходили - в гості.
Що їли - кашку
Що пили - малашку,
Кашка смачненька, 
Малашка - ріденька.

Пальчик, пальчик, де ти був? ( беремо мізинчик)

Я з цим братцем в ліс ходив, ( беремо безіменний пальчик)
А з цим братцем борщ варив, (беремо середній пальчик)
А з цим кашу куштував, ( беремо вказівний пальчик)
А з найбільшим заспівав, заспівпав. (беремо великий пальчик)

- Ладки, ладоньки, ладусі,

де були ви?
- У бабусі. 
- Що їли?
- Оладки.
- З чим оладки?
- Із медком, із солодким молочком.
- А де медок брали?
- В бджілок діставали.
У саду зеленому, під рясними кленами.
Під кленами, під липами, де ягоди розсипані.
- Хто розсипав?
- Гуси.
- Хто збере?
- Бабуся.
-Хто поїсть? 
- (Ім"я лялюсі) - малесенька дитинка.

Іде коза рогатая, 

Іде коза вухатая
До діточок маляточок.
Ніженьками "туп-туп",
Віченьками ""луп-луп",
Хто лиш сосочку ссе,
Молочка хто не п"є,
Того буцну прийду,
На ріжки посаджу.

Ранкові потішки

Водичка, водичка,
Вмий моє личко,
Щоб глазоньки блищали,
Щоб щічки червоніли,
Щоб сміявся роток,
Щоб кусався зубок.

Ай, лади, лади, лади
Не боїмося ми води,
Чисто вмиваємося,
Мамі усміхаємось.
Знаємо, знаємо, да-да-да
Де ти ховаєшся, вода!

Виходь, водиця,

Ми прийшли вмитися!
Лийся на долоньку
По-ньому-ніжку.
Лийся, лийся, лийся
По-сме-лей -
Катя вмивайся веселіше!

Забавлянки для купання і вмивання

Зайчик почав умиватися
Видно він зібрався в гості
Вимив ротик
Вимив носик
Вимив вухо
Ось і сухо

Ми підемо купатися
І плескатися у воді,
Бризкатися, гратися,
Буде Настя митися.
Ми помиємо ніжки
Нашій милій крихті,
Вимиємо рученята
Маленькій Настенке,
Спинку і животик,
Личко і ротик -
Чистий яка
Донечка рідна!

Хто тут буде куп-куп,
По водичці хлюп-хлюп?
У ванну швидко стриб-стриб, стриб,
у ванні ніжкою дрыг-дрыг, дрыг!
Буде мило пінитися,
І бруд кудись подінеться.
Буль, буль, буль, карасики.

Котик-коток
Прокидався ранешенько,
Біг на місток,
Вмивався белешенько.
Носик мив, хвостик мив,
І про лапки не забув.

Від водички, від водиці
Всі посмішками іскриться!
Від водички, від водиці
Веселіше квіти і птахи!
Діма вмивається,
Сонця усміхається!

 Театральні ігри

Гра «Рибалка»
Мета.
 Розвивати уяву, музичний слух, пам'ять, спілкування, вміння діяти з уявними предметами.
Хід:
1. Етюд «Рибалка».

2. Розучування тексту і мелодії пісні «Рибалка»Наталії Май
Діти сидять у творчому півколі. Педагог запитує: «Хто такий рибалка? (Людина, яка любить проводити вільний від роботи час на озері, на річці за вудкою.) Послухаємо пісню Наталії Май «Рибалка»

Етюд «Рибалка».
Діти зображують, як збираються на рибалку і беруть з собою вудку, банку для черв'яків, відро для спійманої риби. Вони йдуть по уявному лузі, зупиняються, кладуть вудки, відро, копають черв'яків і складають їх у банку і т .д . відповідно до пісні
Гра «Одне і те ж по-різному»
Мета.
 Розвивати уяву, фантазію дітей.

Діти у творчому півколі. Одна дитина придумує свій варіант поведінки, а діти повинні здогадатися, чим він займається і де знаходиться (людина йде, сидить, біжить, піднімає руку, слухає і т. д.).

Одне і те ж дію в різних умовах виглядає по-різному. Діти діляться на творчі групи, і кожна отримує певне завдання.

I група отримує завдання сидіти. Можливі варіанти:
- сидіти біля телевізора;
- сидіти в цирку;
- сидіти в кабінеті лікаря;
- сидіти біля шахової дошки;
- сидіти з вудкою на березі річки і т. п.
II група отримує завдання йти. Можливі варіанти:
- йти по дорозі;
- йти по гарячому піску;
- йти по палубі корабля;
- йти по колоді або вузькому містку;
- йти по вузькій гірській стежці і т. д.
III група отримує завдання бігти. Можливі варіанти:
- бігти, спізнюючись в театр;
- втекти від злої собаки;
- бігти, потрапивши під дощ;
- бігти, граючись у піжмурки, і т. д.
IV група отримує завдання розмахувати руками. Можливі варіанти:
- відганяти комарів;
- подавати сигнал кораблю, щоб помітили;
- сушити мокрі руки і т. д.
V група отримує завдання ловити звірятко. Можливі варіанти:

- ловити кішку;
- ловити папужку;

- ловити коників і т. д.
Педагог і глядачі відзначають, хто правильно виконав завдання.
Гра «Перетворення предмета»
Мета.Розвивати уяву, фантазію дітей.

Спочатку педагог пояснює дітям: «У театрі глядач вірить в те,у що вірить актор. Сценічне ставлення - це вміння з допомогою віри, уяви і фантазії змінити своє ставлення до предмета, місцем дії або партнерам, змінюючи відповідним чином свою поведінку, виправдовуючи умовне перетворення».
Педагог бере який-небудь предмет і кладе його на стіл або передає по колу, від однієї дитини до іншого. Кожна дитина має діяти з предметом по-своєму, виправдовуючи його нове призначення, щоб була зрозумілою суть перетворення. Варіанти перетворення різних предметів:
§олівець або паличка: ключ, викрутка, вилка, ложка, градусник, зубна щітка, пензлик для малювання, сопілочка, гребінець і т. д.;
§маленький м'ячик: яблуко, черепашка, сніжок, картопля, камінь, їжачок, колобок, курча і т. д.;
§записна книжка: дзеркальце, ліхтарик, мило, шоколадка, взуттєва щітка, гра і т. д.
Можна перетворювати стілець на пеньок; в цьому випадку діти повинні виправдовувати умовну назву предмета. Наприклад, великий стілець може бути перетворений на королівський трон, пам'ятник і ін.

Гра «Кругосвітня подорож»
Мета.
 Розвивати фантазію, вміння виправдовувати свою поведінку.
Діти у творчому півколі. Педагог пропонує їм відправитися в кругосвітню подорож: «Хлопці, перед вами стоїть завдання: придумати, де буде проходити ваш шлях по пустелі, по гірській стежці, по болоту; через ліс, джунглі, через океан на кораблі».
Діти пропонують маршрут навколосвітньої подорожі, використовуючи декорації корабля, хатинки. Отже, маршрут навколосвітньої подорожі складено, і діти починають грати. У грі використовуються музика, шумові ефекти - грім, дощ, шум бурі, шторми, костюми та маски.


Автор:
Пушкар Наталія Анатоліївна
Ігри взяті з сайту:

                        Руханки







https://youtu.be/7pGnVGCLSsk

https://youtu.be/Jl-L-zHQP2A

https://youtu.be/Hxaxd229Kt8

             Сюжетно-рольові ігри

«Сім'я»
Сім'я
Програмне зміст: Закріплювати уявлення дітей про сім'ю, про обов'язки членів сім'ї. Розвивати інтерес до гри. Вчити дітей розподіляти ролі й діяти відповідно до прийнятої на себе ролі, розвивати сюжет. Спонукати дітей до творчого відтворення в грі побуту родини. Вчити діяти в уявних ситуаціях, використовувати різні предмети - заступники. Виховувати любов і повагу до членів родини та їх праці.
Ігровий матеріал: Меблі, посуд, атрибути для обладнання будиночка, «дитячого саду», великий конструктор, іграшкова машина, лялька - немовля, іграшкова коляска, сумки, різні предмети - заступники.
Попередня робота: Бесіди: «Моя сім'я», «Як я допомагаю мамі», «Хто, ким працює?» «Чим ми займаємося вдома?» Розглядання сюжетних картинок, фотографій по темі. Читання художньої літератури: Н.Забила «Ясочкин садок», А. Барто «Машенька», Б. Заходер «Будівельники», «Шофер», Д. Габе з серії «Моя родина»: «Мама», «Братик», «Робота», Тобто Яниковская «Я ходжу в дитячий сад», А. Кардашова «Велике прання».
Ігрові ролі: мама, тато, бабуся, дідусь, старша донька, діти-дошкільнята, лялька - немовля.
Розігруються сюжети:
«Ранок у сім'ї»
«Обід в сім'ї»
«Будівництво»
«Папа - добрий господар»
«У нас в сім'ї - дитина»
«Вечір в сім'ї»
«Мама укладає дітей спати»
«Вихідний день у сім'ї»
«В сім'ї захворіла дитина»
«Допомагаємо мамі прати білизну»
«Велике прибирання дому»
«До нас прийшли гості»
«Переїзд на нову квартиру»
«Свято в сім'ї: мамин день, Новий рік, день народження»
Ігрові дії:
Мама-вихователь збирається і йде на роботу; готує все необхідне для занять з дітьми; приймає дітей, займається з ними; грає, гуляє, малює, вчить т т. д.; віддає дітей батькам, прибирає робоче місце; повертається з роботи додому; відпочиває, спілкується зі своїми дітьми і чоловіком; допомагає бабусі, укладає дітей спати.
Мама-домогосподарка збирає і проводжає доньку в дитячий садок, чоловіка на роботу; доглядає за молодшою дитиною (лялька), гуляє з ним, прибирає в будинку, готує їжу; зустрічає дитину з дитячого саду, чоловіка з роботи; годує їх, спілкується, укладає дітей спати.
Тато-будівельник збирається на роботу, відводить дитину в дитячий сад, йде на роботу; будує будинки, мости; повертається з роботи, забирає дитину з дитячого саду, повертаються додому; допомагає дружині по будинку, грає з дітьми, спілкується.
Тато-водій збирається на роботу, відводить дитину в дитячий сад, йде на роботу; підвозить вантажі (цегла) на будівництво, розвантажує їх, їде за новими; забирає дитину з дитячого саду, повертається додому; допомагає дружині по будинку; запрошує сусідів в гості на чай; проводжає сусідів; спілкується з дітьми, грає з ними, фіксує їх спати.
Бабуся збирає і проводжає онуків у дитячий садок та школу; прибирає в будинку; звертається за допомогою до старшій внучці; забирає з дитячий сад онуку, цікавиться у вихователя про її поведінку; готує обід, пече пиріг; запитує у членів сім'ї як пройшов робочий день; пропонує запросити на чай (вечеря) сусідів, пригощає всіх пирогом; грає з онуками; дає поради.
Дідусь допомагає бабусі, татові, читає газети, журнали; грає з онуками, спілкується з сусідами.
Старша донька допомагає бабусі готувати їжу, мити посуд, прибирати в будинку, гладити білизну; грає і гуляє з молодшою сестрою, спілкується.
Діти-дошкільнята встають, збираються і йдуть в дитячий сад; в дитячому саду займаються: грають, малюють, гуляють; повертаються з дитячого саду, грають, допомагають батькам, вкладаються спати.




«Магазин - Супермаркет»
Магазин

Програмовий зміст: Формувати уявлення дітей про працю людей в магазині, різноманітності магазинів і їх призначення. Вчити виконувати різні ролі відповідно з сюжетом гри. Розвивати наочно-дієве мислення, комунікативні навички. Виховувати доброзичливість, вміння рахуватися з інтересами і думками партнерів по грі.
Словникові слова: вітрина, касир, кондитерська.
Ігровий матеріал: вітрина, ваги, каса, сумочки і кошики для покупців, форма продавця, гроші, гаманці, товари по відділам, машина для перевезення товарів, устаткування для прибирання.
«Продуктовий магазин»: муляжі овочів та фруктів, різні випічки з солоного тіста, муляжі шоколадок, цукерок, печиво, торти, тістечка, коробки з-під чаю, соку, напоїв, ковбаси, риби, упаковки з-під молока, стакани для сметани, баночки від йогуртів і т. п.
Попередня робота:
Бесіди з дітьми «Які магазини бувають і що в них можна купити?» «Хто працює в магазині?», «Правила роботи з касою». Д/і «Магазин», «Овочі», «Кому що?». Читання вірша О. Ємельянової «Магазин іграшок». Б. Воронько «Казка про незвичайних покупках» Виготовлення з солоного тіста бубликів, булочок, печива, приготувати цукерки.
Ігрові ролі: Продавець, покупець, касир, директор магазину, шофер.
Розігруються сюжети:
«Булочна-кондитерська (хлібний відділ, магазин)»
«Овочевий магазин (відділ)»
«М'ясний, ковбасний магазин (відділ)»
«Рибний магазин (відділ)»
«Молочний магазин (відділ)»
«Продуктовий магазин»
«Магазин музичних інструментів»
«Книжковий магазин»
Ігрові дії:
Продавець одягає форму, пропонує товар, зважує, упаковує, розкладають товар на полицях (оформляє вітрину).
Директор магазину організовує роботу співробітників магазину, робить заявки на отримання товарів, звертає увагу на правильність роботи продавця і касира, стежить за порядком в магазині.
Покупці приходять за покупками, вибирають товар, узнає ціну, радяться з продавцями, дотримуються правил поведінки в громадському місці, встановлюють чергу в касі, оплачують покупку в касі, отримують чек.
Касир отримує гроші, пробиває чек, видає чек, здає покупцеві здачу.
Шофер приносить певну кількість різноманітних товарів, отримують заявки на отримання товарів від директора магазину, вивантажує привезений то
Сюжетно-рольові ігри для дітей молодшої групи

Сюжетно – рольова гра «Будівельники»

Предметно – ігрове середовище: форма для будівельника, будівельний матеріал, набор інструментів які використовує будівельник, іграшкові вантажні машини, візок для цеглин.

Ролі: будівельник, шофер.

І етап.

Мета: формувати у дітей уявлення про працю будівельника, про значення їх праці в суспільстві, про будівельний матеріал; розвивати спостережливість, допитливість, увагу; виховувати повагу до людей цієї професії.

Методи і прийоми:

  1. Екскурсія на будівництво. Спостереження за працею будівельників.
  2. Спостереження за спорудами які є навколо.
  3. Бесіда за художніми творами С. Барудзіна «Хто побудував цей дім», М. Стельмаха «Що за дім».
  4. Бесіда та розгляд сюжетних картинок «Що потрібно будівельнику для роботи».
  5. Перегляд презентації «Про будівельну техніку».

ІІ етап.

Мета: розвивати вміння створювати і розігрувати діалоги і ситуації, інтерес до гри; закріпити уявлення дітей про будівництві різних будівель; спонукати до засвоєння основних трудових дій, які виконує будівельник; виготовлення атрибутів до гри; виховувати взаємодопомогу та повагу один до одного.

Методи і прийоми:

  1. Перегляд мультфільму «Каю на будівництві».
  2. Дидактична гра «Відгадай» (виконання трудових дій, характерних для будівельника).
  3. Гра з конструктором «Гараж», «Доріжки».
  4. Виготовлення атрибутів до гри.
  5. Ігрова ситуація «На будівництво привезли цеглу».

ІІІ етап.

Мета: розвивати вміння дітей виконувати роль, використовуючи предмети-замінники, самостійно добирати їх, розгортати сюжет гри з поєднанням різних тематик; спонукати дітей реалізувати в іграх правила культури поведінки,; виховувати доброзичливість, взаємоповагу.

Методи та прийоми:

  1. Розігрування сюжету «Будівельники готуються до роботи».
  2. Розігрування сюжету «Ляльці Марині збудуємо дім».
  3. Розігрування сюжету «Будівництво паркану навколо будинку».
  4. Розігрування сюжету «Побудуємо багатоповерховий дім».
  5. Розігрування сюжету «Будівельники закінчують свій робочий день».

Комментариев нет:

Отправить комментарий