Нормативно-правова база

Нормативно-правова база 

Нормативно-правова база

НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ, які регламентують роботу ЗДО:



Акти Кабінету Міністрів України:

 Накази Міністерства:

Листи Міністерства:

Накази інших Міністерств:

Базовий компонент дошкільної освіти України грунтується на основних положеннях Міжнародної конвенції ООН про права дитини, Законах України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», інших нормативних актах стосовно дитинства.
Засадами нового Базового компонента дошкільної освіти виступили:
– визнання самоцінності дошкільного дитинства, його особливої ролі в розвитку особистості;
– збереження дитячої субкультури;
– створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей;
– пріоритет повноцінного проживання дитиною сьогодення у порівнянні з підготовкою до майбутнього етапу життя;
– повага до дитини, врахування індивідуального особистого досвіду дошкільника;
– компетентнісний підхід до розвитку особистості, збалансованість набутих знань, умінь, навичок, сформованих бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;
– надання пріоритету соціально-моральному розвитку особистості, формування у дітей уміння узгоджувати особисті інтереси з колективними;
– формування у дітей цілісної, реалістичної картини світу, основ світогляду.
Базовий компонент дошкільної освіти ― це Державний стандарт дошкільної освіти України, який реалізується програмами та навчально-методичним забезпеченням, що затверджуються Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України. У ньому зведено норми і положення, що визначають державні вимоги до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6 (7) років; сумарний кінцевий показник набутих дитиною компетенцій  перед її вступом до школи.

Документи




ДВАДЦЯТЬ ПРАВИЛ УСПІШНОГО ВИХОВАТЕЛЯ

ШАНОВНІ ПЕДАГОГИ!

Щоб ефективно взаємодіяти з дітьми, реалізувати особистий потенціал, уникнути синдрому «професійного вигорання» радимо Вам ознайомитись з правилами успішного виховання.

 Пам’ятайте їх і час від часу повертайтеся до них, щоб черпати наснагу для подальшої успішної діяльності. 

1. Частіше згадуйте та проговорюйте позитивні відгуки про себе, запишіть їх  на аркуші паперу, читайте їх у хвилини невдач, розчарувань і труднощів – вони допоможуть відновити віру в себе, а це – запорука подолання всіх життєвих негараздів.
 2.  Вправляйтеся у вербальному й візуальному викладі творчих ідей, проговорюйте, записуйте, замальовуйте все, що спадає на думку з проблеми, над якою розмірковуєте. Це відкриє незнані раніше можливості творчої діяльності.
 3. Прагніть до співробітництва з колегами, налаштовуйтеся на спільну творчу діяльність, шукайте в досвіді кожного цінне, цікаве, корисне.
 4.  За жодних особистісних обставин і переживань не знижуйте трудову активність, бо це звужує ваші можливості. Постійно й свідомо формуйте себе як активну, ініціативну особистість.
 5.  Пам′ятайте: в кожному з нас закладені фізичний, психічний і духовний «реактори», які лише варто запустити, і вони допоможуть злітати над рутиною, підніматимуть на висоту справжньої величі, здобутої  працею, наполегливістю, освіченістю та порядністю.
 6. Якщо ваше творче натхнення спіткала криза, спробуйте «переключатися», зустріньтеся з друзями, відверто поговоріть з кимось, послухайте гарну музику, погуляйте на свіжому повітрі, відвідайте церкву, займіться фізичною роботою, впорядкуйте свої речі, виконайте комплекс фізичний вправи тощо. І рішення прийде саме собою, ніби «Випливе» з підсвідомості, «осяє».
 7.   Починайте день з фізичної розминки на свіжому повітрі, в місці, де є хоча б кілька дерев. Це відновить почуття єдності з природою, розуміння скороминущості всіх життєвих негараздів, дасть заряд бадьорості та позитивно налаштує свідомість на весь день.
 8.  Вчіться бачити себе очима дітей, намагайтеся викликати у них захоплення і бажання бути схожими на вас.
 9.   Частіше всміхайтеся дітям і дорослим. Усмішка- це свідчення того, що        вам приємно спілкуватися, разом творити, працювати.
 10.  Будуйте спілкування з дітьми не «від себе», а «від них», тоді дитина буде в радіусі вашого педагогічного впливу, що зробить можливою міжособистісну співтворчість.
 11. Прагніть, щоб під час взаємодії діти частіше чули від вас схвалення, похвалу, заохочення. Завдяки цьому маленькі партнери зв′язують з вашою особистістю власні позитивні переживання, що підвищує їхню довіру до вас, стимулює бажання спілкуватися з вами.
 12. Вислуховуйте кожну дитину до кінця, не перебиваючи. Винагорода за        терпіння – мовленнєві перлинки, несподівані злети дитячої думки.
 13. Уникайте у взаємодії з вихованцями штампів, стереотипних реакцій на їхню поведінку, формальної оцінки результатів діяльності різних дітей.
 14. Прагніть подолати в собі негативні установки щодо деяких дітей, намагайтеся помітити позитивне в кожному і постійно нагадуйте собі це, реагуючи на їхні вчинки.
 15. Постійно вдосконалюйте своє мовлення, збагачуйте його новими образними висловами, викорінюйте слова-паразити, росіянізми, діалектизми.
 16.  Якщо трапилися неприємності, не зациклюйтеся на них, «не прокручуйте» їх в уяві знову й знову. Проаналізуйте ситуацію, зробіть висновки, щоб не повторювати подібних помилок у майбутньому.
     Якщо не вдається заспокоїтися, влаштуйте собі маленьку радість чи зробіть приємний подарунок: насолодіться спокоєм, розслабтеся,        роздивіться навколо, щоб помітити щось таке, чого не помічали раніше. Якщо дозволяють кошти, пройдіться по крамничках і придбайте приємну  дрібничку. Перегляньте свій гардероб, укомплектуйте його по-новому, це допоможе відвернути увагу від важних думок, подаруйте приємні хвилини оновлення, Сходіть до перукарні, в театр, кіно, музей, на виставу тощо.
 17. Якщо якийсь «внутрішній голос» постійно нашіптує, що життя важке, праця невдячна, а здоров′я вже не те, щоб щось змінити й подолати, відшукайте у скарбничці пам′яті приємні моменти. Не забувайте, що ваша робота дуже важлива й значуща, бо пов’язана з великою місією-формування людини. Якщо до професійного розчарування призвів конфлікт з кимось із батьків вихованців, не переносьте цю образу на        малюка, пам’ятайте, що він ні в чому не винний.
 18. Сильна людина, справжній Педагог на все, що відбувається, реагує мудро, сприймаючи подію як сигнал до усвідомленої адекватної  реакції,  а не привід впадати у відчай. Тож важливо поставити перед  собою дві основні мети: стати сильним духом і навчитися бути щасливим. Людина, що дотримується таких поглядів, позбувається неприємних думок, не очікуючи, поки вони самі полишать її. Але не тікає від         страху, подекуди може й надуманого , а намагається зрозуміти, чого можна очікувати за найгіршого варіанту плину подій. Це буває дуже неприємно, зате допомагає позбутися тривоги, викликаної невизначеністю, по свідомим страхом.
 19.  Шукаючи вихід з будь-якої ситуації, не втрачайте свою гідність і не принижуйте чужу.

20.  Вдумливо читайте і беріть на озброєння те, що співзвучне вашим відчуттям, думкам, принципам. Не зупиняйтеся у своєму розвитку ні на хвилину, бо за зупинкою чатує регрес в особистісному розвитку й професійній діяльності.



ЗАКОНИ УКРАЇНИ:   

ПРО ДОШКІЛЬНУ ОСВІТУ

ПРО ОХОРОНУ ПРАЦІ

ПРО ДИТЯЧЕ ХАРЧУВАННЯ

ПРО ОСНОВНІ ЗАСАДИ ДЕРЖАВНОГО НАГЛЯДУ (КОНТРОЛЮ) У СФЕРІ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

УКАЗИ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ


Бесіди і інструкції з безпеки життєдіяльності дітей в ДНЗ

Нормативно-правова база

                        Як організувати роботу дитячих садків на період адаптивного ...

Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)


Щодо тривалості щорічної основної відпустки вихователів закладів дошкільної освіти у 2020 році


Про організацію та проведення у 2020 році моніторингового дослідження якості дошкільної освіти з використанням міжнародної методики ECERS (Early Childhood Education Rating Scales)

https://ru.osvita.ua/legislation/doshkilna-osvita/69954/


Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти


Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками

https://ru.osvita.ua/legislation/doshkilna-osvita/69951/


 Щодо тривалості щорічної основної відпустки педагогічних працівників

https://ru.osvita.ua/legislation/doshkilna-osvita/66967/


Про затвердження уніфікованої форми акта, що складається за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері дошкільної освіти

https://ru.osvita.ua/legislation/doshkilna-osvita/66016/



Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році

https://ru.osvita.ua/legislation/doshkilna-osvita/65086/


Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти

https://ru.osvita.ua/legislation/doshkilna-osvita/63735/


Про створення робочої групи щодо розроблення і затвердження Концепції забезпечення якості ​дошкільної освіти

https://ru.osvita.ua/legislation/doshkilna-osvita/63691/




Щодо організації роботи закладів дошкільної освіти під час карантину


Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)



Щодо організації роботи закладів дошкільної освіти під час карантину


Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів

https://ru.osvita.ua/legislation/doshkilna-osvita/51406/


Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах

https://ru.osvita.ua/legislation/doshkilna-osvita/2739/


Всі матеріали були взяті із сайту: https://ru.osvita.ua/

Як діяти під час пожежі - поради "Свідка"

https://www.youtube.com/watch?v=gfqzzKdYwZM


Як потрібно надавати допомогу у екстрених випадках

https://www.youtube.com/watch?v=P3JMSNX0aRc


Як правильно лікувати опіки – Доктор Валіхновський

https://www.youtube.com/watch?v=4TsQpfnR-h8


Навики надання першої допомоги, якими має володіти кожен

https://www.youtube.com/watch?v=5NjH0fUYr_c



Як надавати першу допомогу при втраті свідомості - Доктор Валіхновський

https://www.youtube.com/watch?v=mYowNmrEtOw


Як надати першу допомогу при переломах - Доктор Валіхновський

https://www.youtube.com/watch?v=RTrw7bJ5OfE


Як допомогти людині при утопленні - Доктор Валіхновський

https://www.youtube.com/watch?v=tlAGHYD3j04



Що таке тепловий удар та чому він небезпечний - Доктор Валіхновський

https://www.youtube.com/watch?v=tPVwwz9G894




Всі матеріали були взяті із ресурсу:https://www.youtube.com/


Комментариев нет:

Отправить комментарий